Taxastrejke afblæst
Skrevet af Torben Wilkenschildt, man, 30/07/2012 - 12:33
Samfund og Politik
Der bliver alligevel ikke nogen strejke blandt landets taxavognmænd. Vognmændenes forbund har besluttet at afblæse den varslede strejke den 1...
Der bliver alligevel ikke nogen strejke blandt landets taxavognmænd. Vognmændenes forbund har besluttet at afblæse den varslede strejke den 1. august, efter at der er indgået en ny aftale med Udviklingsministeriet om tilladelser til at drive vognmandskørsel.
Uenigheden drejer sig om en stigning i antallet af tilladelser til at drive taxakørsel, ”lejebil med chauffør”, som vognmændene mener vil ødelægge deres omsætning.
Som det er i dag, må der være en lejebil med chauffør (VTC) for hver 30 taxaer.
Under en række protestaktioner i Madrid i weekenden blev fem personer anholdt, og der var flere tilfælde af optøjer med mellem taxachuffører og urobetjente.
Kan måske også interessere dig
Efter Zapatero-chok: PSOE bløder vælgere til Sumar, mens PP kun stiger svagt
Ny DYM-prognose viser de politiske vinde i Spanien.
Stopskilt eller grønt lys? Her er de spanske regler for vigepligt
Er det trafiklyset eller skiltet, man skal rette sig efter?
Fed og halvhård tur til antennerne
Tag med til toppen af Benalmádena.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















