Tankstationer i strejke
Skrevet af Torben Wilkenschildt, tir, 25/06/2013 - 07:00
Penge & Forbrug
Der er lagt op til strejke blandt ansatte på landets tankstationer, efter at de igangværende forhandlinger mellem fagforeninger og tankstation...
Der er lagt op til strejke blandt ansatte på landets tankstationer, efter at de igangværende forhandlinger mellem fagforeninger og tankstationernes organisationer er brudt sammen.
Det er spørgsmål om sikkerhed for tankstationernes ansatte - især under nattevagter, manglende indførelse af annciennitet for medarbejdere, dårlig ledelse og lave lønninger, der skiller parterne.
Ifølge landets fagforbund har personalet på tankstationer i Spanien ikke fået lønforhøjelse – end ikke i form af en dyrtidsregulering - i seks år.
De to store fagforbund, UGT og CCOO, klager over, at tankstationernes ledelse ikke vil give sig på afgørende punkter og truer derfor med strejker i næste måned.
De nøjagtige datoer og omfanget af arbejdsnedlæggelserne er ikke blevet annonceret endnu.
Kan måske også interessere dig
Spansk økonomisk sværvægter takker af: Luis de Guindos forlader ECB efter otte dramatiske år
Fra krisemanager til Lagardes højre hånd: Hvem bliver efterfølgeren?
″De fleste mennesker har jo heldigvis et rigtigt liv at leve″
Ordene kom fra Niels Thulesen Dahl under torsdagens News & Co.
Snart forvandles vintermørket til lys, musik, kultur og rørende traditioner - men nogle har tyvstartet
VIDEO: Fra Torreviejas saltdronninger til Madrids eventyrlige videomapping – julen i Spanien er meget mere end sol og strand.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















