Vi sparer, men ikke på øl!
Skrevet af Torben Wilkenschildt, tor, 30/08/2012 - 11:51
Samfund og Politik
Den værste finansielle krise i nyere tid. Spanien er i knæ, og alle er tvunget til at svinge den helt store sparekniv, men der er én ting, de...
Den værste finansielle krise i nyere tid. Spanien er i knæ, og alle er tvunget til at svinge den helt store sparekniv, men der er én ting, der er fredet: fadøl.
Fadøl på bar er "en nødvendighed"
Ifølge en ny undersøgelse betragtes den gyldne drik som en ”nødvendighed”, mens der bliver skåret på al andet luksusforbrug som ferier og at spise ude. Hele 61 procent af de adspurgte finder stadig pengene til at nyde et koldt glas eller to med vennerne.
BAR-o-meter, et måleinstrument skabt af Sammenslutningen af spanske bryggerier (BSA), viser også, at 66 procent af befolkningen i Andalusien stadig foretrækker at drikke på barer frem for at spare lidt ved at nyde øllen hjemme.
- Resultaterne viser den stærke tradition i spansk kultur, hvor alkohol drukket i moderate mængder udgør et køligt afbræk i varmen, som giver os mulighed for at dele lidt kvalitetstid med venner og familie, og for mange er det nu deres eneste luksus, forklare en talsmand fra BSA.
Kan måske også interessere dig
Sundhedsvæsenet: Andalusiens største stolthed og hovedpine
Andalusien stemmer: Kan sundhedskrisen vælte den siddende regering?
Fra atomkraft til søtunger - Global AI-frontløber i Valencia - Ny Air Force One indvies
Kort og godt om lidt af hvert i tekst, billeder og video …
Chokoladeparadis i Andalusien: Oplev julestemningen i Rute
Et sødt stop på vejen for feinschmeckere og andre livsnydere.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















