USA flytter fly og skibe fra spanske baser
Skrevet af Torben Wilkenschildt, ons, 04/03/2026 - 06:42
Samfund og Politik | AMIGOS
Den spanske regering tillader ikke, at baserne på spansk jord benyttes til militære angreb på Iran.
Den amerikanske regering har påbegyndt tilbagetrækningen af mindst 15 militærfly fra baserne i Rota (Cádiz) og Morón de la Frontera (Sevilla). Dette sker efter, at den spanske regering har meddelt, at den ikke giver tilladelse til, at baserne på spansk jord benyttes som udgangspunkt for militære angreb mod Iran.
Fra Rota er der også sejlet to destroyere, som normalt er fast udstationeret på Rota-basen som en del af USA's missilforsvar i Europa.
Kan måske også interessere dig
Spanien og fire lande kræver skrappe indgreb for at beskytte europæisk industri
Ønsket er at ramme specifikke virksomheder med straftold for at varetage millioner af arbejdspladser.
Historisk nedrivning i gang: Nu fjernes grænsehegnet til Gibraltar
Gibraltar-aftalen nærmer sig: Grænsekontrollen er allerede sat ud af spil på grund af byggearbejde
Til fest med maurere og kristne med en (lidt for) spændende slutning
VIDEO: Kom med til festival med lys, hav og blændende farver.
Kommentarer
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.










.jpg)








