USA flytter fly og skibe fra spanske baser
Skrevet af Torben Wilkenschildt, ons, 04/03/2026 - 06:42
Samfund og Politik | AMIGOS
Den spanske regering tillader ikke, at baserne på spansk jord benyttes til militære angreb på Iran.
Den amerikanske regering har påbegyndt tilbagetrækningen af mindst 15 militærfly fra baserne i Rota (Cádiz) og Morón de la Frontera (Sevilla). Dette sker efter, at den spanske regering har meddelt, at den ikke giver tilladelse til, at baserne på spansk jord benyttes som udgangspunkt for militære angreb mod Iran.
Fra Rota er der også sejlet to destroyere, som normalt er fast udstationeret på Rota-basen som en del af USA's missilforsvar i Europa.
Kan måske også interessere dig
Sigtelsen af Zapatero truer med at vælte regeringen
Politisk jordskælv i Madrid: Eks-premierminister anklages for internationalt svindelnetværk.
Den europæiske bilindustri kræver en ny kurs fra EU
Overblik over industriens krav om bedre rammevilkår og konkurrenceevne.
La Estrella-slottet - et korstog i Guadalteba
Skotland og Teba forenet i historien om et hjerte.
Kommentarer
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.










.jpg)








