Turisme skal lette Co2-aftryk
Skrevet af Kathrine Hesner, Pia Bruun, fre, 06/12/2019 - 07:00
Samfund og Politik | AMIGOS
TURISME & MILJØ: Ferie til de varme lande kan i sig selv gøre varme lande endnu varmere, men nu skal branchen sadle om. Det er nemlig noget, der batter.
Turisme er ansvarlig for en stor del af udledningen af drivhusgasser.
Afhængig af hvilke kilder man spørger, menes turismen til at stå for mellem otte og ti procent af de drivhusgasser, der ledes ud på globalt plan.
Kan måske også interessere dig
Spansk beskæftigelsesbombe: Arbejdsløsheden i bund før historisk sommer-boom
Laveste maj-ledighed siden 2007 og 800.000 sommerjob på vej.
Turist-tsunamien: Når succesen bliver en trussel
Amsterdam - det internationale symbol på kampen mod overturisme.
Skønhed, kærlighed og rigdom
Magiske kræfter gør Sankt Hans i Spanien til noget helt særligt. Gå baglæns i havet, skriv sedler og hop over bål. Overtro og skikke lever i bedste velgående.
Kommentarer
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.










.jpg)








