Spanske læger lammer sundhedsvæsenet igen i juni
Skrevet af Torben Wilkenschildt, tir, 09/06/2026 - 07:03
Samfund og Politik Sundhed & sygdom | AMIGOS
Femte storstrejke i år er en realitet. Det skal du vide.
Konflikten mellem de spanske læger og landets sundhedsministerium er for alvor kørt fast. Efter et resultatløst uformelt møde har strejkekomitéen officielt valgt at fastholde den planlagte arbejdsvending i juni. Det bliver den femte store lægestrejke i Spanien alene i år, og denne gang vil den strække sig over en hel arbejdsuge.
Kan måske også interessere dig
Livet bag sluserne: 21 dages isolation på Gómez Ulla
Sagen har vakt stor opsigt, da den involverer aktiveringen af de strengeste sundhedsprotokoller i Spanien..
Turisterne strømmer til Spanien og bruger flere penge end nogensinde
Rekordstart på 2026, der kan ende med at sætte historisk rekord.
Andalusiens skjulte, lækre og møgbeskidte skat
En mere ukendt strand hyldes blandt verdens 25 bedste.
Kommentarer
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.










.jpg)








