Spanske bycentre vil nu også lukke af for elbiler
Skrevet af Torben Wilkenschildt, man, 02/03/2026 - 06:22
Fly & trafik | AMIGOS
En ny strategi fra det spanske trafikdirektorat, DGT, markerer et historisk skifte i mobilitetspolitikken.
Det er ikke længere nok at køre grønt; nu handler det om at få bilerne helt ud af bymidterne til fordel for kollektiv trafik.
I årevis har budskabet til bilejere i Spanien været klart: Køb en elbil med "Cero"-mærket, og du kan køre og parkere frit i hjertet af landets storbyer. Men den tid er ved at være forbi.
Kan måske også interessere dig
Nye klimaafgifter vil gøre ferierejsen markant dyrere
Flyselskaber i fælles opråb til EU: EU-afgift kan tvinge priserne op og ruter i knæ.
WOMAD Cáceres 2026: Et kulturelt FN-flag vajer over den historiske by
Musik, kultur, kunst og gastronomi væver i år det symbolske flag for den 33. udgave af WOMAD Cáceres.
Løsninger til os, der bøvler med at holde liv i blomsterne
Fif til fem planter, der trives i fuld sol.
Kommentarer
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.










.jpg)








