Spansk medie afliver myte om Danmark
Skrevet af Kathrine Hesner, fre, 20/05/2022 - 10:00
Samfund og Politik | AMIGOS
“I Danmark mister man stemmeretten, hvis…”
Efe-verifica er det spanske nyhedsbureaus afdeling for at af- eller bekræfte historier. Afdelingen opstod under corona, og her har man haft ganske travlt.
Nu hvor pandemi-løgne ikke længere er har så stor interesse, står der nye røverhistorier på spring.
Og senest har det handlet om en historie om Danmark. En ganske utrolig historie, som Efe-verifica hurtigt måtte teste sandhedsgraden af.
Historien lyder:
Kan måske også interessere dig
Den europæiske bilindustri kræver en ny kurs fra EU
Overblik over industriens krav om bedre rammevilkår og konkurrenceevne.
Millionindsats på arbejdsmarkedet: 12,6 millioner euro skal sende 12.000 spaniere i »grøn aktivering«
Massiv investering i uddannelse til klimasikring og grøn omstilling.
Feriefavoritten Fuengirola med nye kulturelle perler
Somme tider gør størrelsen altså en forskel…
Kommentarer
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.











.jpg)








