Spanien aktiverer nødplan for sommervarmen
Skrevet af Torben Wilkenschildt, tor, 04/06/2026 - 07:23
Sundhed & sygdom | AMIGOS
Sundhedsministeriet slår alarm: Ekstrem varme i Spanien er nu en trussel mod den offentlige sikkerhed.
Når sommeren for alvor bider sig fast i det spanske landskab, handler det ikke længere kun om solcreme og strandture. Det spanske Sundhedsministerium (Sanidad) har netop officielt aktiveret den nationale nødplan mod ekstreme temperaturer. Noget, myndighederne nu officielt klassificerer som en direkte "trussel mod den offentlige sikkerhed" på linje med andre store naturkatastrofer.
Kan måske også interessere dig
Endelig udskrevet: Sidste hantavirus-patient forlader sygehuset i Madrid
Hantavirus-udbruddet er nu officielt under kontrol.
VM i fodbold er en guldgrube for spanske barer
VM-millioner ruller ind: Barerne forventer 30 procent mere i kassen på kampdage.
Åh herre gud da, så hyggeligt!
Bogstaveligt talt en halv-skjult perle.
Kommentarer
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.










.jpg)








