Sådan ser Europas første 5G-satellitkonstellation ud ledet af Spanien
Skrevet af Torben Wilkenschildt, tor, 13/11/2025 - 06:42
Teknologi & Videnskab | AMIGOS
Virksomheden Sateliot har indviet det første udviklingscenter i Barcelona for 5G-nanosatellitter på kontinentet.
Læs om det omfattende projekt, der vil give dækning til millioner af enheder i afsides områder, både inden for ‘Internet of Things’ og mobiltelefoner
Den spanske virksomhed Sateliot har indviet i Barcelona det første Europæiske Center for 5G-Satellitter, en teknologisk milepæl, som styrker virksomhedens position som pioner inden for integration af landbaserede og rumlige mobilnetværk. Det nye center samler design, fremstilling, validering og kontrol af satellitter, som vil betjene millioner af tilsluttede enheder i områder uden dækning, både inden for Internet of Things (IoT) og mobiltelefoner.
Kan måske også interessere dig
Frygt for AI-fup og desinformation styrker tilliden til de klassiske medier
Digital News Report 2026: Sociale medier vinder frem, men tilliden ligger hos traditionelle medier.
Trafikdræbte falder markant i årets første fem måneder
Et klart lyspunkt omend i en trist statistik, hvor 360 mennesker har mistet livet i den spanske trafik.
Uha - dét må du ikke gå glip af i Spanien i 2025!
VIDEO: Kultur, musik, gastronomi og sport - Spanien kan lidt af det hele, så det er bare frem med kalenderen.
Kommentarer
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.










.jpg)








