Ryanair-exit fra Billund: Ingen fly til sommer, men hvad så?
Skrevet af Kathrine Hesner, tir, 04/02/2025 - 10:02
Fly & trafik | AMIGOS
Lufthavnen står til at miste en tredjedel af al trafik.
Lavprisselskabet Ryanair, som i månedsvis har ligget i strid med Aena om de lufthavnsafgifter, det skal betale i Spanien, skruer nu også bissen på i Danmark og truer med at trække sig ud af regionale mindretalslufthavne eller reducere driften.
I dette tilfælde er det Ryanairs base i Billund, der lukker som et pressionsmiddel, samtidig med at alle ruter til Aalborg skæres væk, og det sker i slutningen af marts. Flyselskabets begrundelse er meget klar: Den nye passagerafgift på 50 kroner, der trådte i kraft den 1. januar 2025
Baselukningen i Billund ville dog ikke nødvendigvis betyde, at man helt ville stoppe med at flyve dertil og -fra, men i går kom der dårligt nyt.
Kan måske også interessere dig
DGT-boss forsvarer den omstridte V-16-lanterne
″Det er et teknologisk fremskridt, vi bør være stolte af.″
Oplev Mudejar-kunst og romantiske legender - Kong Carl Gustaf og dronning Mary - Kinesisk topmodel til 120.000 euro
Kort og godt om lidt af hvert i tekst, billeder og video …
Komplet oplevelse for mave, sind og sjæl
Tradition, innovation og sociale mål går hånd i hånd på dette utrolige sted.
Kommentarer
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.











.jpg)








