Red Eléctrica afviser cyberangreb som årsag til el-blackout
Skrevet af Torben Wilkenschildt, ons, 30/04/2025 - 07:00
Katastrofe | AMIGOS
To afbrydelser identificeret i sydvest men uden klar årsag endnu.
Red Eléctrica Española (REE) har tirsdag udelukket, at den landsdækkende strømafbrydelse, der mandag efterlod hele det spanske fastland uden elektricitet, skyldtes et cyberangreb.
- Med de foreløbige analyser kan vi udelukke en it-sikkerhedshændelse i REE’s kontrolcenter, erklærede operativ direktør Eduardo Prieto på en pressekonference. Han forklarede, at lige før strømefterspørgslen faldt til nul, opstod der to pludselige afbrydelser i elproduktionen i det sydvestlige område. Årsagen til disse afbrydelser er fortsat ukendt for REE, som kun kender effekten: en total nedlukning af elnettet.
Kan måske også interessere dig
Vi opdagede ikke selv strømafbrydelsen på redaktionen!
I dag er det ét år siden, at Spanien blev bragt på den anden ende af “El Apagón.”
Verdens bedste burger er spansk - Kreditkort - ikke her! - Ny kinesisk verdensrekord
Kort og godt om lidt af hvert i tekst, billeder og video …
De mest utrolige bymure i verden ... og en af dem er spansk
Tag med på tur til ‘las murallas más increíbles’.
Kommentarer
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.










.jpg)








