Red Eléctrica afviser cyberangreb som årsag til el-blackout
Skrevet af Torben Wilkenschildt, ons, 30/04/2025 - 07:00
Katastrofe | AMIGOS
To afbrydelser identificeret i sydvest men uden klar årsag endnu.
Red Eléctrica Española (REE) har tirsdag udelukket, at den landsdækkende strømafbrydelse, der mandag efterlod hele det spanske fastland uden elektricitet, skyldtes et cyberangreb.
- Med de foreløbige analyser kan vi udelukke en it-sikkerhedshændelse i REE’s kontrolcenter, erklærede operativ direktør Eduardo Prieto på en pressekonference. Han forklarede, at lige før strømefterspørgslen faldt til nul, opstod der to pludselige afbrydelser i elproduktionen i det sydvestlige område. Årsagen til disse afbrydelser er fortsat ukendt for REE, som kun kender effekten: en total nedlukning af elnettet.
Kan måske også interessere dig
Vi opdagede ikke selv strømafbrydelsen på redaktionen!
I dag er det ét år siden, at Spanien blev bragt på den anden ende af “El Apagón.”
Hvad betyder PP og Vox’ mulige kommende parløb for din hverdag?
Magtskifte i Andalusien: PP mister absolut flertal og tvinges sandsynligvis i armene på et styrket Vox.
Biar, Sella og L'Alfàs del Pi vinder ‘Årets Landsby’-priser
Hyldest til Alicantes unikke charme.
Kommentarer
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.










.jpg)








