Nu kendes tidspunktet for, hvornår DGT's miljømærker ændres
Skrevet af Torben Wilkenschildt, tir, 26/08/2025 - 06:42
Fly & trafik | AMIGOS
Trafikdirektoratet (DGT) vil ændre kravene til miljømærkerne, der giver adgang til byernes lavemissionszoner (ZBE).
Bilisterne skal tilpasse sig til næste år.
Lavemissionszoner er en realitet for millioner af bilister i Spanien. Byer som Barcelona eller Madrid er strengere, mens byer som Girona, Zaragoza, Palma de Mallorca, Ibiza og hundredvis af andre er nybegyndere med disse foranstaltninger.
Forvirringen er enorm blandt bilisterne, da alle kommuner med over 50.000 indbyggere skal have deres egen ZBE. Ændringerne i DGT's miljømærker er en ny hindring for mange.
Nye regler for DGT's mærker
Kan måske også interessere dig
Elbiler og forsikring: Hvorfor er de dyrere?
Derfor betaler du overpris for din elbil-forsikring: syv afgørende faktorer.
Spanien i denne uge
Overblik kultur og underholdning, politik og erhverv samt mærkedage.
Kom med til et sted, der tager pusten fra selv den mest erfarne rejsende
Lidt af det hele, men en særlig form for paradis.
Kommentarer
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.










.jpg)








