Kina destruerer spansk frugt
Skrevet af Torben Wilkenschildt, fre, 18/03/2016 - 11:25
Sundhed & sygdom
SUNDHED: Kinesiske myndigheder har kylet 20 ton spanske citrusfrugter direkte på lossepladsen.
Tirsdag blev omkring 2.000 kasser med appelsiner og citroner fra Spanien destrueret i den kinesiske by Tjanjin, da myndighederne ikke kunne godkende frugterne.
Det skriver thelocal.es.
Ifølge en rapport fra de lokale myndigheder i byen, der ligger i det nordlige Kina, blev frugterne med en samlet vægt på 20.000 tons og pris på 14.000 euro destrueret, fordi de ”ikke blev godkendt under sundhedstest.”

Arbejderne var iført sundhedsmasker
Sundhedsarbejdere fortalte mediet english.sina.com, at forsendelsen var inficeret med fluer og blev destrueret for at forhindre en spredning til lokale gårde.
Frugterne blev behandlet med kalk, før de blev smidt i jorden og begravet.

Frugterne blev smidt i en deponering og begravet
Sidste år eksporterede Spanien citrusfrugter for cirka tre millioner euro til Kina, hvilket var en tredobling i forhold til i 2014.
Kan måske også interessere dig
Medicinsk milepæl i Spanien: De første patienter behandlet for ”sommerfuglehud” med genterapi
Læs om et af de største medicinske gennembrud i nyere tid for patienter med sjældne sygdomme i Spanien.
Tagterrasse tyv afsløret og dømt - Noget du gerne vil vide? - 8.000 kilometer mur
Kort og godt om lidt af hvert i tekst, billeder og video …
Jul med sandkrybbe, livemusik, lækkert klima og måske surfende julemænd
Las Palmas de Gran Canaria kan lidt af det hele.
Kommentarer
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















