Guf, jeg har fanget mig en myg…
Skrevet af Torben Wilkenschildt, ons, 29/08/2018 - 09:25
Mad & Vin | AMIGOS
MAD & VIN: De er proppet med proteiner, men det går lidt trægt med salg i insekter som menneskespise i Spanien. Muligvis er danskerne mere til kriblekrableri i kasserollerne?
Vi sang om myggen, der fik smeltet en tønde fedt af, da vi var børn, men man skal nok være mere end almindeligt optimistisk for at se økonomiske muligheder i myg.
Men der er andre insekter, der fungerer som fødevarer og på det seneste også uden for de egne af verden som Asien, hvor man har spist dem i årevis.
Kan måske også interessere dig
WOMAD Cáceres 2026: Et kulturelt FN-flag vajer over den historiske by
Musik, kultur, kunst og gastronomi væver i år det symbolske flag for den 33. udgave af WOMAD Cáceres.
Pedro Sánchez’ fly tvunget til landing - Kærlighed mod begærets forbrug - Én i krise - en anden i førertrøje
Kort og godt om lidt af hvert i tekst, billeder og video …
Vil du med en tur til månen?
Imponerende ørkenlandskab 70 kilometer fra Pyrenæerne.
Kommentarer
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.










.jpg)








