Japansk flamenco og 'pa-ey-ah'
Skrevet af Kathrine Hesner, Pia Bruun, fre, 02/09/2016 - 09:45
Kunst & kultur | AMIGOS
KULTUR: Flamencoens storhedstid er slut. I hvert fald i Japan. Her er historien om et højst overraskende par, der har flirtet gennem årtier.
Tokyos førende flamencosted gennem snart 50 år, El Flamenco, har lukket dørene. Det genopstår nu som et mode og in-spisested.
Lukningen skete bare seks måneder, inden 'Eru-Futa' – som stedet kaldes af lokale, eftersom L ikke findes i det japanske sprog – kunne fejre sit 50 års jubilæum.
Musik og spillestedet havde sit sidste show den 26. juli.
Starten på en lang romance
'El Flamenco' lå på sjette sal i downtown Shinjuku-området og var kulminationen på en lang og umiddelbart umage romance mellem det japanske folk og denne helt særegne spanske musik- og dansekultur, som for nylig blev tilføjet til UNESCOs kulturarv.
Kan måske også interessere dig
Romeo og Julie vender tilbage til Madrid efter mere end et århundrede
VIDEO: Teatro Real indfrier historisk gæld: Gounods romantiske mesterværk indtager endelig Madrid.
Turist-tsunamien: Når succesen bliver en trussel
Amsterdam - det internationale symbol på kampen mod overturisme.
Landets mest populære, smukke, vinterskønne, isolerede og højstliggende landsbyer
Er du klar, til at blive inspireret?
Kommentarer
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.










.jpg)








