Hvorfor er Spanien ikke med i præsident Macrons atomklub?
Skrevet af Redaktionen, ons, 04/03/2026 - 06:23
Samfund og Politik | AMIGOS
ANALYSE: Man kunne jo godt stille spørgsmålet, om Spanien ikke blev spurgt?
I går holdt den franske præsident Macron holdt en skelsættende tale på ubådsbasen Île Longue, hvor han præsenterede Frankrigs opdaterede atomdoktrin og inviterede europæiske partnere ind i en "nuklear styregruppe".
Inden talen havde Macron indgået aftalen med Storbritannien, Tyskland, Polen, Holland, Belgien, Grækenland, Sverige og Danmark.
Nej Spanien er ikke blevet spurgt, fordi Spanien på forhånd - meget eksplicit - har sagt nej tak.
Her får du forklaringen.
Kan måske også interessere dig
Andalusisk valgdag præget af forsinkelser: Flere valgsteder snøvlede med at få åbnet ...
Det andalusiske regionalvalg bød i går på uforudsete logistiske udfordringer lige fra morgenstunden.
Millionindsats på arbejdsmarkedet: 12,6 millioner euro skal sende 12.000 spaniere i »grøn aktivering«
Massiv investering i uddannelse til klimasikring og grøn omstilling.
Elses spanske eventyr ændrede alt
“Natur-eldoradoet i min baghave ændrede mit liv og mit verdenssyn. Det blev mit livs største gave.”
Kommentarer
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.










.jpg)








