Fraråder mobil med internetadgang til alle under 16 år
Skrevet af Kathrine Hesner, ons, 04/12/2024 - 07:00
Teknologi & Videnskab Samfund og Politik | AMIGOS
Ekspertudvalg med nye anbefalinger.
Udsæt ikke børn for digitale enheder, før de er seks år, giv dem ikke en mobiltelefon med internetforbindelse, før de er 16 år, og advar på mærkningen af disse enheder om sundhedsrisikoen.
Det er nogle af de foranstaltninger, som et ekspertudvalg foreslår regeringen for at beskytte mindreårige mod internettet.
I går modtog Ministerrådet den rapport, som udvalget af 50 uafhængige eksperter har udarbejdet på anmodning af Ministeriet for Børn og Unge for at beskytte børn i digitale miljøer.
Der foreslås 107 foranstaltninger på tre forskellige tidsplaner: Kort, mellemlang og lang sigt.
Derudover har udvalget stillet en diagnose af teknologiens indvirkning på mindreårige og analyseret industriens ansvar, børns eksponering på sociale netværk, familiens rolle og forskellige værktøjer til beskyttelse.
Nogle af de forslag, som udvalget har fremsat over for regeringen, er:
Kan måske også interessere dig
Spansk politik i højspænding
Sánchez vil redegøre efter politiaktionen mod PSOE's hovedkvarter.
Spansk topforskning i front: Robotter skal bygge bæredygtige huse, og ny teknologi skal redde hveden fra tørke
Prestigefyldte EU-millioner til spansk forskning i bolig- og vandmangel.
Skønhed, kærlighed og rigdom
Magiske kræfter gør Sankt Hans i Spanien til noget helt særligt. Gå baglæns i havet, skriv sedler og hop over bål. Overtro og skikke lever i bedste velgående.
Kommentarer
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.











.jpg)








