Fraråder mobil med internetadgang til alle under 16 år
Skrevet af Kathrine Hesner, ons, 04/12/2024 - 07:00
Teknologi & Videnskab Samfund og Politik | AMIGOS
Ekspertudvalg med nye anbefalinger.
Udsæt ikke børn for digitale enheder, før de er seks år, giv dem ikke en mobiltelefon med internetforbindelse, før de er 16 år, og advar på mærkningen af disse enheder om sundhedsrisikoen.
Det er nogle af de foranstaltninger, som et ekspertudvalg foreslår regeringen for at beskytte mindreårige mod internettet.
I går modtog Ministerrådet den rapport, som udvalget af 50 uafhængige eksperter har udarbejdet på anmodning af Ministeriet for Børn og Unge for at beskytte børn i digitale miljøer.
Der foreslås 107 foranstaltninger på tre forskellige tidsplaner: Kort, mellemlang og lang sigt.
Derudover har udvalget stillet en diagnose af teknologiens indvirkning på mindreårige og analyseret industriens ansvar, børns eksponering på sociale netværk, familiens rolle og forskellige værktøjer til beskyttelse.
Nogle af de forslag, som udvalget har fremsat over for regeringen, er:
Kan måske også interessere dig
Dyster prognose: Verden står over for sin mest alvorlige energikrise nogensinde
EU'-kommissær for energi og boliger, danske Dan Jørgensen, har fra Bruxelles udsendt en historisk advarsel.
Dagens nyheder og ugen set i bakspejlet
I denne artikel får du links til alle ugens nyheder.
Flydende lakrids og Den Korte Elevator
Før miniferiens sidste tur nappede vi en bette skarp til morgenmad.
Kommentarer
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.










.jpg)








