Billigere el
Skrevet af Kathrine Hesner, man, 01/03/2021 - 09:57
Penge & Forbrug
PENGE & FORBRUG: Særligt i weekenderne var det billigt at bruge el i løbet af februar. Samlet faldt regningen med godt 21 procent.
Forbrugerforeningen OCU rapporterer et fald i elregningen på 21,1 procent i februar.
Prisen har varieret kraftigt i løbet af måneden, med moderate stigninger i løbet af hverdagene og store fald i weekenderne.
Den gennemsnitlige februar-faktura er for en typisk familie faldet til 55,13 euro fra de 69,88 euro i januar.
Sammenlignet med samme måned året før er faldet dog noget mindre nemlig på 2,03 euro, hvilket svarer til et fald på 3,6 procent i forhold til året før.
Prisfaldet påvirker kun forbrugere, der er underlagt den regulerede sats, PVPC, som ifølge data fra organisationens komparatorer er en af de mest fordelagtige priser på markedet. Det drejer sig om fire ud af ti husstande.
OCU forklarer prisfaldet i februar med en ”tilbagevenden til normale energipriser, efter de kraftige stigninger i januar, der faldt sammen med vinterstormen. Energiprisen i februar har med de store udsving mellem hverdage og weekender resulteret i en gennemsnitspris på 29 euro pr. MWh.
Det er halv pris i forhold til januar og altså lidt under priserne fra februar 2020.
Kan måske også interessere dig
Så blev renterne sat op
Christine Lagarde, præsident og Boris Vujčić, vicepræsident for ECB den 11 juni 2026.
Boligdrømmen under pres: Store investorer mangedobler deres ejendomme
Klientellet er skiftet ud på notarkontorene ...
Når vi skal passe barnebarnet
VIDEO: Du kender sikkert den dér med at skulle finde på. Og det duer ikke rigtigt at spise af med en is hver gang…
Kommentarer
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















