Befolkningstilvæksten i de næste 15 år øger kløften mellem det mest - og mindst - befolkede Spanien
Skrevet af Torben Wilkenschildt, ons, 19/10/2022 - 07:00
Bolig Samfund og Politik | AMIGOS
INDSIGT: Måske kan denne opgørelse give tip om områder med de bedste og dårligste investeringer…
Det nationale statistiske institut (INE) har offentliggjort befolkningsprognoser for perioden 2022-2037. Balearerne, Murcia og De Kanariske Øer vil være de regioner med den største relative befolkningstilvækst frem til 2037. I den anden side i billedet vil Castilla y León, Asturien og Extremadura miste indbyggere i løbet af de næste 15 år.
Kan måske også interessere dig
Pengekampen om Andalusien: Milliardunderskud og drømmen om finansiel frihed
Spørgsmålet om den regionale finansiering er blevet en kampplads mellem Sevilla og Madrid.
Ny elektrode-hjelm giver beskadigede hjerner nyt liv
Fra science fiction til virkelighed: beskadigede hjerneceller stimuleres uden kirurgi.
Gammel favorit kan stadig få mit hjerte til at banke lidt hurtigere
Kongestien er altså et must, hvis man er i Sydspanien, og den tåler gentagelser.
Kommentarer
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.










.jpg)








