Bæredygtigt hulehotel
Skrevet af Kathrine Hesner, Pia Bruun, fre, 03/01/2020 - 07:00
Turisme | AMIGOS
REJSER & OPLEVELSER: Hvorfor opfinde den dybe tallerken, når vi allerede har den? Kloge hoveder med hånd i tidens trend åbner hotel, hvor gæster bor i klima- og energivenlige huler.
Mennesket har boet i grotter i mange tusind år og nydt godt af jordvarme, sikkerhed og beskyttelse.
Men for små 10.000 år siden flyttede vi ud i det fri og begyndte at bygge huse på det åbne land. Siden er det gået stærkt med bymæssig bebyggelse, som har spredt sig over hele kloden, og i dag har vi travlt med at bygge ret op i himlen.
Men der er nogen, som er gået i den helt anden retning igen, og i stedet er flyttet tilbage i grottehusene, hvor temperaturen er konstant året rundt og man er beskyttet mod vejr og vind.
Og de seneste år er turisterne fulgt efter, og der er faktisk sket en stor vækst i efterspørgslen på grotte-ferieboliger.
Kan måske også interessere dig
DGT advarer mod massive køer: Sådan slipper du nemmest gennem 1. maj-trafikken
Trafikdirektorat, DGT, har iværksat en storstilet trafikoperation i forbindelse med 1. maj-helligdagene.
Bag facaden i Binhai Bay: En teknologisk by skabt til fremtidens smartphones
VIDEO & GLOBAL INDSIGT: Her får du et eksempel på teknologisk overherredømme.
Til fest med maurere og kristne med en (lidt for) spændende slutning
VIDEO: Kom med til festival med lys, hav og blændende farver.
Kommentarer
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.










.jpg)








