Andalusien kræver øjeblikkelig fyring af topchefer efter togulykken i Adamuz
Skrevet af Torben Wilkenschildt, fre, 01/05/2026 - 08:45
Samfund og Politik | AMIGOS
Efterspil efter Adamuz-ulykken: Krav om konsekvenser for jernbaneledelsen.
Den andalusiske regering har officielt anmodet transportminister Óscar Puente om at afskedige præsidenterne for både Renfe og Adif. Kravet kommer i kølvandet på ulykken ved Adamuz, som ifølge de regionale myndigheder er kulminationen på længere tids svigt og manglende investeringer i det andalusiske jernbanenet.
Kan måske også interessere dig
Pengekampen om Andalusien: Milliardunderskud og drømmen om finansiel frihed
Spørgsmålet om den regionale finansiering er blevet en kampplads mellem Sevilla og Madrid.
Spaniens-danskerens bedste ven
For hvem af os er flyforbindelserne ikke en livsnerve?
Alcázar de San Juan – endnu en skjult perle
By med historie og charme.
Kommentarer
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.










.jpg)








