Andalusien kræver øjeblikkelig fyring af topchefer efter togulykken i Adamuz
Skrevet af Torben Wilkenschildt, fre, 01/05/2026 - 08:45
Samfund og Politik | AMIGOS
Efterspil efter Adamuz-ulykken: Krav om konsekvenser for jernbaneledelsen.
Den andalusiske regering har officielt anmodet transportminister Óscar Puente om at afskedige præsidenterne for både Renfe og Adif. Kravet kommer i kølvandet på ulykken ved Adamuz, som ifølge de regionale myndigheder er kulminationen på længere tids svigt og manglende investeringer i det andalusiske jernbanenet.
Kan måske også interessere dig
Alle overrasket og ikke et øje tørt
Så fik Danmark beskeden om en ny regering i går aftes under de mest romantiske forhold på kongeskibet i H.C. Andersens Odense …
Sensationel videnskabelig opdagelse: Ny gigantvirus replikerer sig på en måde, man aldrig har set før
Nyopdaget kæmpevirus bygger sin egen ″fabrik″ inde i værten.
Turen fortsætter i smukke Baztán, der byder på lidt af hvert
Heksekunst, grotter og lækker mad.
Kommentarer
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.










.jpg)








