Mange bilister er på stoffer
Skrevet af Torben Wilkenschildt, ons, 18/07/2012 - 12:21
Krimi og katastrofe
DGT (Dirección General de Tráfico) har netop påbegyndt en nul-tolerance-kampagne på de spanske veje mod påvirkede bilister. Og mange er rø...
DGT (Dirección General de Tráfico) har netop påbegyndt en nul-tolerance-kampagne på de spanske veje mod påvirkede bilister. Og mange er røget i fælden.
Et splinternyt testapparat, som på få sekunder kan afgøre, om en bilist er påvirket af narko, blev i weekenden taget i brug af DGT under en større trafikkontrol.
Mange blev snuppet
Her blev i alt 101 udvalgte, mistænkelige bilister stoppet og bedt om at tage narkotesten. I halvdelen af tilfældende viste prøven spor af narkotiske stoffer.
Yderligere 232.000 blev testet for spirituskørsel, hvilket resulterede 2.400 positive prøver.
Indenrigsministeriet er yderst tilfreds med DGT's fangst af trafiksyndere og kalder den nye test for ”et klinisk øje”.
Kan måske også interessere dig
Fodboldfest kun for eliten: Ekstreme priser gør VM-drømmen knusende umulig for den almindelige spanier
Her er regningen, der holder de spanske fans hjemme,
Spanien Rundt med Kate & Peter (15)
Velkommen til 15. del af Spanien Rundt, hvor vi følger Kate og Peter Quist fra San Esteban de Gomaz.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















