Dyrere med en gammel spand
Skrevet af Torben Wilkenschildt, fre, 12/04/2013 - 12:25
Fly & trafik
Det bliver dyrere at køre rundt i en gammel osende spand af en bil, som blæser masser af CO2, NOX og andre forurenende partikler ud i luften.
Det bliver dyrere at køre rundt i en gammel osende spand af en bil, som blæser masser af CO2, NOX og andre forurenende partikler ud i luften.
Regeringen er ved at lægge sidste hånd på en ændring af vejskatterne, som betyder, at det bliver dyrere at køre rundt i gamle biler, mens de nye og miljøvenlige biler slipper billigere.
Vejskatten, der på spansk hedder ”Impuesto sobre Vehículos de Tracción Mecánica” eller mere populært ”Impuesto de circulación”, vil få pålagt en række nye miljøafgifter, der især altså rammer den gamle bilpark.
For det er gamle biler, der forurener mest, fremgår det af et dokument fra kommunernes sammenslutning FEMP.
Vejafgifter tilførte i 2011 godt 2,8 milliarder euro til kommunekasserne, hvilket er 0,3 procent mere end året før.
Kommunerne har tilladelse til at hæve afgiften med to procent til næste år.
Kan måske også interessere dig
Læs alt om flyselskabet Plus Ultras brogede historie
Fra tvivlsom opstart til hemmelige returkommissioner: Alt om Plus Ultra og Zapatero-familien.
Stjerneskuespillere i fortidens svigt - Fra passagerfly til militærfly - Dræber forældre og sårer sin baby
Kort og godt om lidt af hvert i tekst, billeder og video …
Skjult bjergidyl med historisk charme, god mad og vin samt smuk natur
Perfekt til en autentisk, andalusisk oplevelse!
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















