Dyrere at køre på motorvej
Skrevet af Torben Wilkenschildt, man, 30/07/2012 - 12:15
Turisme
Det er blevet dyrere at køre på de spanske betalingsmotorveje. Vejafgifterne steg søndag med 7,5 procent, og afgifterne stiger yderligere, n
Det er blevet dyrere at køre på de spanske betalingsmotorveje. Vejafgifterne steg søndag med 7,5 procent, og afgifterne stiger yderligere, når momsforhøjelsen træder i kraft den 1. september.
Sammenlagt vil de to afgiftsstigninger betyde, at det bliver ti procent dyrere at køre på de spanske betalingsmotorveje. Stigningen i motorvejsafgifterne er blevet kraftigt kritiseret af den catalanske regering, der mener, at forhøjelsen vil føre til en nedgang i trafikken i regionen.
Ikke hvad vi har brug for
- Det er ikke, hvad Spanien har brug for nu, sagde Joana Ortega, der er vicepræsident for den catalanske selvstyreregering La Generalitat, i en kommentar til fredagens ministerrådsmøde i Madrid, hvor det blev besluttet at gennemføre afgiftsstigninger på landets motorveje med øjeblikkelig virkning.
For Catalonien vil afgiftsstigningerne komme til at ramme den trafikerede AP-7, der også er kendt som La Autopista del Mediterráneo-, AP-2 og C-33. De catalanske motorveje er hovedfærdselsårer for trafikken fra Europa til de spanske feriemål.
Kan måske også interessere dig
Turisterne strømmer til Spanien og bruger flere penge end nogensinde
Rekordstart på 2026, der kan ende med at sætte historisk rekord.
Flygtninge er ikke kun en udgift, de beriger samfundet
Røde Kors afliver myter: Flygtninge tilfører Spanien social og økonomisk værdi.
Der findes (næsten) ikke ord til at beskrive, hvor flot her er, men vi prøver!
La gruta de Las Maravillas er et - ja - vidunderligt syn.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















